Halvvit helg... är det en beige helg?

Det här med blogg... jag måste erkänna att det inte riktigt är min grej. Eller så är det kanske bara så att jag bara inte riktigt kommit igång? (Om man jämför med Arvidsson som blivit bloggnarkoman nyligen... så har jag verkligen inte kommit igång)


Ännu en helg har kommit och gått. För min del har det varit något av en långhelg.
Förfest i fören i torsdags, har fått återberättat om en lagom salongsberusad - i en väldigt stor salong - ordförande som tog tag i mikrofonen och framförde "ja va vore livet utan Helsingborg" för en lagom entusiastisk publik. Efter båtarna var det mellanfest och kvällen avslutades på Villan - där samme ordförande tillsåg att den glassboard (ni vet... en whiteboard av glas) omvandlades till ett tretusenbitarspussel. Man skulle kunna säga att denne ordförande hade en helkväll.


På fredagen fyllde allas våran informationsansvariga år! Detta firades i Vallgatans festlokal. Kvällen till ära var det 90-talstema. AXE, flanellskjortor och jeansklänningar. Arvidsson hade stolt införskaffat vinflaskor med korkar som fungerade som glas - vilket han var väldigt entusiastisk över. Han hade till och med raggat upp en eller annan donna i kön på systemet genom att briljera med sitt fynd! Det ni! Inte alla som kan ragga upp någon i system kön, undrar om bristen på utdelade telefonnummer berodde på bristen på boende hos de uppraggade?
Dock var det ett gott vin! Tack! :)

Lördagen inleddes med en promenad i solskenet som gick ut på att införskaffa så mycket onyttiga saker som möjligt (glass, läsk, godis, chips), hyra några noga utvalda filmer - Big Fish, the squid and the whale och Pans labyrint - plus en mindre noggrannt utvald - Michael Clayton -  som vissa "verkligen trodde skulle vara bra" (MEN SOM SJÄLV OCKSÅ SOMNADE).  
Filmmaratonet var dock ett faktum. 

Söndagen har gått åt till att läsa in sig på alla de artiklar och uppsatser som jag lovat övriga medlemmar i kandidatuppsatsgruppen att ha koll på inför tisdagens möte. 
Såhär på söndagskvällen får jag alltid en nostalgisk känsla över "söndagsångesten"... alla ni som gjort lumpen vet nog precis vad jag pratar om. Den där känslan av att snart är det måndag... och för varje minut som går... så är det ännu mindre helg och ledighet kvar. Men som student är det ju egentligen ingen större skillnad på helg och vardag så den där söndagsångesten har varit borta ett bra tag. 
Kommer den tillbaka nu när man ska börja jobba efter sommaren tro?

Har lovat att vara duktig nu när jag ansvarar för bloggen.
Så jag ska återkomma med fler - kortare - inlägg!

Fridens!

Daniel,
ordf


Kommentarer
Postat av: Daniel A

Skrev du inlägget under ett påtagligt alkoholrus eller? Det var en medelålders man i kön som blev fascinerad av flaskans design=)

2008-04-12 @ 10:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0