Kandidatuppsats, jobb och världskrig...

Idag har varit en sån dag... som man har ibland. En dag som börjar så fantastiskt bra som vissa dagar faktiskt kan göra! Allting är perfekt på morgonen! Och sen när man går utanför dörren... så börjar saker och ting gå fel... men det är bara massvis med småsaker som går fel som läggs ihop och gör att man går runt och är småirriterad!

Jag kom lite mer försent till gruppen än vad som accepteras (jag mutade dem i och för sig med kakor - så jag tror att jag blidkade dem). På stadsbiblioteket fick vi faktiskt rätt på vårt fokus inför kandidatuppsatsen men vi hittade inga givande böcker alls (det visade sig att de böckerna vi var ute efter helt enkelt inte existerade längre... så nu får vi beställa och ha oss istället). Glömde lunchlådan på skolan - gruppen skiljs för lunch på olika håll - gick tillbaks till skolan för att hämta min lunchlåda - går hemåt för att träffa gruppen hemma hos mig - inser i mitt trapphus att jag har GLÖMT ATT HÄMTA LUNCHLÅDAN.

Kl 14 skulle jag vara på jobb och ha en uppföljning med hjältinnan som ska ta över mitt jobb. Trillar in lite försenad, fortfarande utan lunch i magen, och genomför världens mest ostrukturerade uppföljningsmöte....
Kl 1530 är det möte med chefen för att ha uppföljing på mitt nya uppdrag - FORTFARANDE UTAN LUNCH I MAGEN, vilket gjorde att det var ganska svårt att koncentrera sig mellan varven.

Skulle träffa några kompisar hemma kl 17 för att spela ett klassiskt men ack så nördigt brädspel - Axis and Allies (avancerad form av Risk... skulle man nog kunna beskriva det som)... jag kom ifrån jobb först kl 1730... glada miner från kompisarna?
Tror inte det....
Fick jag jättemycket stryk i spelet och förlorade jättejättemycket?
Absolut.

Till dessa sakerna jag berättat om ska det läggas massa småsaker... som jag inte ens vill upprepa... för då blir jag irriterad igen...

Nu ska jag sova och få ett slut på denna dagen!


Afton på er!

-Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0