Kära lilla krumelur, låt mig aldrig bliva stur.

Vi studenter beklagar oss ofta över den ekonomiska situation som vi befinner oss i. Det csn-finansierade livet är inte så flådigt som vi skulle vilja. Men det finns faktiskt samhällsgrupper som har det värre. Ta pensionärerna som exempel.

 

Under mitt senaste besök på Coop Kopparmölle gräver den gamla damen i kön framför mig upp ett ihop skrynklat kvitto. Silfverhåret visar upp det för den unga flickan i kassan och säger sedan med den gnälligaste pensionärsstämman jag någonsin har hört;


"När jag var här förra söndagen och handlade en kanelbulle slog Ni in 6.90 kr, men så idag så upptäckte jag att kanelbullarna bara kostar 6.50 kr. Ni har alltså tagit 50 öre för mycket betalt av mig..."


Snälla läsare, är det någon som har en krumelurtablett till övers? Om det är så här man blir när man blir gammal vill jag aldrig bliva stur...


 

Sanna
studiesocialt ansvarig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0