Valborg ska firas i Uppsala

Sitter just nu och tittar ut genom min väns Isabell fönster, ut på Rackarberget och alla studenter som cyklar och går till champagnefrukosten eller för att få en bra plats i Ekonomikumparken. Jag och mitt sällskap, det vill säga syster och vän Isabell, har nyss vaknat upp från gårdagens festligheter Kvalborg. Tydligen är utgång kvällen innan lika stort som att gå ut på självaste Valborg. Själva spenderade vi gårdagen på förfest hos Lovisa, Isabells klasskompis, för att sedan gå vidare mot Norrlands nation (givetvis). Vill inte tråka ut er men de lokalerna var så himla häftiga. Har förvisso inte varit på alla nationer i Lund, men de jag varit på har varit i en källarlokal. Detta var något annat. Som typ Villan fast 100 gånger större. Man har ju vant sig med Helsingborgs öppettider med stängning vid 5 på morgonen, nu stängde de redan vid 2 vilket kändes lite väl tidigt. Som tur var har de även ett Max i Uppsala, så dit gick vi, man vill ju inte rucka på rutinerna alltför mycket så att säga.

Resorben är tagen, musiken på. Snart ska vi gå på champagnefrukost och ladda för årets bästa dag!

Faktaruta om Uppsala
Ligger i landskapet Uppland.
Invånare: 184 000 (källa: Ola Tufvessons Fjärde staden)
Grundades: Länge, länge sen.
Universitet: Ja. Norra Europas äldsta.
Valborg: 150 000 besökande gäster.

Valborgshälsningar

Johanna Kojan, info/marknadsföring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0