Rapport från Norrland

Vi är nu inne på vår tredje dag på Norrlandsturnén. Vi, infonissen Johanna, och den sociala förmågan Sanna, var igår på Noliamässan, "the" utbildnings- och rekryteringsmässa i Norrland, och första stoppet var Sundsvall.

Att vara studentambassadör visade sig vara ett smakprov på livet efter Service Managent. Förhoppningsvis. Likt riktiga businesswomen checkade vi in på Landvetter flygplats, med laptopen nonchalant hängandes över höger axel. Om de slitna conversen ersatts av ett par välputsade klackar hade nog ingen kunnat räkna ut att vi fortfarande hör till den värld som finanseras av csn.

Dagen började med att vi inte hittade Service Management-montern, gick varv efter varv runt  den stora mässlokalen, Nordichallen. Har vi åkt till fel stad? blev vår första tanke. Till slut upptäckte vi en monter tillhörande Lunds universitet och där bland alla kataloger om tekniska utbildningar, juridikbroschyrer och ekonomifolders fick vi syn på en liten, svart sak som informerade om Service Management i Helsingborg. Först då drog vi oss till minne att vi hört någonstans att även de andra utbildningarna på Lunds är bra nog att visa upp på en mässa av detta slag. Mässan flöt på bra, vi fick prata med många trevliga och förvirrade gymnasister och sälja in Lund så gott vi kunde till patriotiska norrlänningar som kommer sakna snön för mycket och förstå skånska för lite. 


Just för tillfället befinner vi oss i Östersund, vid Storsjöns strand. Fjällen är snötäckta, sjön är frusen och storsjöodjuret har drunknat.  Imorgon väntar ännu en dag av insmickrande leenden och säljande gester. Cirkusen Nolia 08 fortsätter!  


// Sanna Sultan, Studiesocialt

   Johanna Kojan, Info/marknadsföring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0