Så j*lva vidrigt................

Igår kväll var jag hemma hos en tjejkompis, vi kan kalla henne för Miss X. Kvällen som började så bra med te och glass fick en radikal vändning då vi började titta på en dokumetär som handlade om sexturismen i Venezuela. Först tänkte vi byta kanal men bestämde oss att försöka se på eländet. Som tittare fick man följa ett stall med prostituerade på deras bordell och hur de umgicks med sina kunder. Dessa unga, små söta flickor (flera av dem hade barn) blev helt utlämnade till dessa från väst, vita, feta, vidriga, avskyvärda, perversa män. Om man nu kan kalla dem för män. Dessa "män" bokstavligt verkade göra vad som helst med tjejerna. De iskalla och tomma blickarna duggade tätt bland tjejerna ansikten då "männen"  friskt tafsade på dem. Visst, det är ingen nyhet att sexturismen är en blommstrande industri där personerna bakom verksamheterna tjänar stora pengar och att många unga tjejer och även pojkar far väldigt illa. Jag kände bara att jag vill påminna er om detta världsomspänande problem som dessvärre inte ser ut att minska och uppmuntra till debatt. När jag såg programmet insåg jag verkligen hur bra vi har det.............


Idag är det tisdag och jag har just kommit hem från innebandy träning på Vallis. Så där kul var det.....fick i alla fall springa av mig lite. I övrigt så har jag faktiskt fått gjort en del sysslor under dagen. Inventerat alkoholen på Villan och suttit några timmar nere på kåren och bokfört, främst fakturor som gått ut till de utställande företagen på AgoraDagen. Denna dagen som jag tror kommer bli den bästa AgoraDagen någosin, känner positiva vibbar. Var på upptaktsmötet i måndags där alla funktionärer fick informmation om det som komma skall och möttes av en bra blandning mellan de olika årskurserna. Att man som besökare kan vinna en resa till New York är värt ett besök bara den! Jocke Astgård sa att jag inte fick vinna den, men enligt tradition lovar jag att ta hem vinsten denna mässan också! Traditionen började ungeför för ett år sedan då jag gissade rätt antal ölkorvar i en glasburk. Detta var under turistarnas S kurs då de höll en mässa med tema Berlin och högsta vinsten var två biljetter till just denna stad. Dessa biljetter innebar en weekend med flyg t&r och boende på ett flådigt hotell. Utnyttjade jag dessa biljetter? Nja......saken är den att jag råkade förlägga dem i min räkningshållare i köket och vips var de borta=( Efter många timmars letande insåg jag att de omöjligt kunde befinna sig där........Jag har sedan dess alltd haft mina misstankar om vem som stal dem. Ni vet som om man vunnit en miljonvinst på lotto ,så får man plötsligt så många nya "vänner". Ialla fall, när jag vinner denna gången ska jag vara försiktigare än vad jag var med mina två bussbiljetter t&r med SweBus..ha ha ha .....blåsta!  Var va jag, Agora ja....Jo, det kommer bli årets händelse på Campus!, så ta med ditt noggrant skriva CV och traska ner till Campus  onsdagen den 5 mars! Och missa heller inte chansen att senare under kvällen att bekanta er ytterliggare med representanter för de utsällande företagen på Banketten som i år hålls ute på Parapeten i Norra Hamnen! Som Patrik Gran säger; - "Biljetterna går åt som smör i solen så skynda att köp"! Fan va han är het på att använda metaforer!, eller inte....."smör i solen". Lite väl 1890 lille du......men huvudsaken är att budskapet går fram=) Nej jag e inte bitter, bara lite. Men jag är inte bitter på den otroligt snittsiga metaforen. Den eller de som jag verkligen är bitter och trött på är en statlig verksamhet som kallar sig Försäkringskassan. I förra veckan damp den ner. Beskedet om att jag tjänat för mycket under år 2006 då jag under ett ynka halvår fick bostadsbidrag, vilket innebär att jag blir tvungen att betala tillbaka 1700 riksdaler. Det är inte summan som upprör mig, utan det faktum att vi studenter missgynnas ekonomiskt från alla tänkbara perspektiv. Ääää...orkar inte mer ikväll, 1700 kr!!!!

Imorgon ska jag vara i skolan 09.00 för att ta tag i pluggandet inför fredagens munta. Men det jag mest ser fram mot är en utlovad middag som jag ska bli bjuden på av av Miss Y! Vad det bjuds på kan ni läsa imorgon kväll och då kommer jag även att tillkänna ge en nyhet som kommer bli vida omtalad!

Auf wiedersehen!
/Daniel A
Skattmästare SME


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad hände egentligen med nyheten, Friherre Arvidsson?!

2008-02-15 @ 14:10:58
Postat av: Selma

Jag fick också brev från Försäkringskassan, 1500 att betala tillbaka, jävligt surt! Vad kan man göra åt det här då??

2008-02-18 @ 20:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0