Skattmästaren gör (efterlängtad?) bloggdebut.......

Så var det dags för mig att göra debut i den populära bloggvärlden! Har vid några tidigare tillfällen funderat på att starta en egen blogg då jag anser att mitt liv är så pass intressant att folk borde få ta del av det.(osant) Skämt och sido. Idag är det söndagen den 10 februari och klockan har just passerat halv nio på kvällen. Jag ser tillbaka på en relativt händelserik helg med diverse aktiviteter, vilka för min sinnesros skull ej varit skolrelaterade.....(på helgen måste man inte blogga om plugg och engagemang Daniel Nilsson)......

Ialla fall, i fredagsafton gjorde jag min efterlängtade comeback i Stampus korpenlag i innebandy. Fast frågan jag i efterhand ställer mig är hur efterlängtad comebacken verkligen var? Och för vem var den efterlängtad? Om man ser det hela ut ett publikmässigt perspektiv verkade den inte särskilt populär. Får ända ta tillfället i akt att tacka de 5-6 tappra själar som dök upp! Inga nämda, inga glömda. Vill rikta ett missnöje mot mina kollegor i kåren som aldrig, aldrig, aldrig kommer och stödjer mig. Och stöd hade jag behövt med tanke på torsdagens bravader som tärde mina krafter i sank.......Matchen slutade 3-2 till oss, valpen Henke Politis fick matchstraff och fick lämna arenan.


Klockan 06.30 lördag morgon ringde väckarklockan. Första tanken var att somna om, men efter att tagit en titt runt om i rummet insåg jag att jag nu var hemma i mitt föräldrarhem i Höör (ni vet orten som alla åker igenom med tåget, men som ingen någonsin besökt). Till saken. Efter matchen körde jag de dryga åtta milen hem till mina föräldrar för att under lördagen utöva en av mina hobbys, jaga! Ja, jag är jägare och jag vet att många av er som läser detta inte förstår sig på individer eller grupper med individer som ägnar sig åt jakt. Att föra en diskussion om varför jag just jag jagar skulle här i bloggen bli alltför utdragen, så om någon vill tala ut med mig så är ni välkomna att göra det när ni ser  mig. Mina skoltider är måndag- fredag 08.00- 16.00.

Dagen i ära var det rävjakt som stod på agendan vilket föranledde mitt val av vapen som hamnade på min Beretta 686 S, vilken jag för övrigt är sjukt nöjd med! Fan, nu verkar jag besatt, men där är jag kanske?! Ja det är jag. Man blir ju inte kallad för friherre Arvidsson av Sanna och Johanna för ingenting=) För att sumera dagen med några väl valda ord; vi sköt ingen räv, hade jag haft ett annat vapen med mig hade jag kanske kunnat skjuta ett av de många vildsvin vi hade inne på markerna och konstaterbart  var att det var sjukligt skönt att komma ut i naturen och svepas med i dess harmoni, om än bara för några timmar.

Framåt eftermiddagen satte jag kosan med tåget till Helsingborg igen för att deltaga på Martin Pubmästarens och hans sambo Tina Ornsteins inflyttningsgalej. De bor numera på Stattena vilket Martin anser tillhör  "det fina Norr". Jo tack, den har man fått höra några gånger..... I Lund hoppade min gamle käre korridorskompis Henke på tåget för att göra mig sällskap. Väl framme i Sundets Pärla begav vi oss hem till min lya för att göra oss respektabla inför den i förväg omtalade festen. Gällade inflyttningspresenten gick vi tillsammans 10 kamrater och köpte en mixer. Nej, inte en sådan "stavmixer" som faster får i Kvarteret Skatan firar jul=), utan en helt vanlig stationär mixer.  Det såg ut som värdparet blev glada, själv hade jag nog mest ryckt på axlarna och öppnat de andra presenterna.......

Kvällen och festen präglades av en viss karokeemaskin som paret nyligen införskaffat sig. Eftersom min sångröst är av det extraordinära, då ej i positiv bemärkelse, beslöt jag mig för att istället agera publik. Vissa sjöng, vissa sjöng inte. Vissa sjöng helt okey, medan andra inte sjöng helt okey. Att tilläggas bör göras att hela festen stannade upp och alla tittade på varandra efter att Povve (den lille satte) skriker ut några helt irrelevant ord över rummet. Vad som sades skall aldrig igen sägas, då de var av en mycket opassande karaktär. Folk som inte känner honom undrade nog vad det var för en sjuk människa, som hade mage att skrika det som ingen annan vågade=)  

"Vidare", med bedövade öron och med ett glatt humör begav hela sällskapet om cirka 25 pojkar och flickor ner till stan och Cardinal. När jag står där i kön får jag syn på Johanna Kojan, info/ marknadsföringsansvarig i kåren. Det gick inte rakt, inte någonstans, men det var lördag, vilket legitimerar förfarandet. Väl inne på Cardan hade vi, eller i alla fall jag en riktigt trevlig kväll i goda vänners sällskap.!

Nu börjar jag bli lite trött, men jag ska avsluta med att dra söndagen i korthet, för att inte söndagen ska bli sur då jag både har pratat om fredagen och lördagen. Någon form av rättvisa måste existera. Man kan sumera min söndag enligt följande;
1.Vaknde runt lunch liggandes på min laptop i sängen. Ingen aning hur det hamnade där.......
2.Lägenheten ser hemsk ut, vet heller inte varför, men beslutar mig för att städa och diska.
3.Beger mig till Martin för att finslipa vår stipendieansökan som ska vara inne i morgon.
4.Mörkar våra stipendieplaner för  konkurrenrande studenter på msn som undrar vart man ska skicka ansökan. Inte vet jag svarar jag =) Taskigt JA, kul JÄTTE!
5.Tränar innebandy på Idrottens Hus. Varför är jag så bra, det vet jag inte heller. En gåva från Herren ovan kanske?
6. Lagat lax & klyftpotatis, ätit maten, blivit mätt och belåten. Länge leve laxen!

Så, då var det dags för mig att dra mig tillbaka. Klockan är nu 22.22 så jag passar på att önska mig något..................... nu var det gjort! Fred på Jorden!


Planerar att skriva några rader på tisdag igen och jag hoppas att DU då besöker SME:s kårblogg igen! 


Hoppas ni får en trevlig start på veckan! 

/Daniel Arvidsson
Skattmästare SME  


Kommentarer
Postat av: Service Management tjej

"När ni stöter på mig"
Hur många raggar egentligen på dig, Herr Skattmästare?!

2008-03-03 @ 15:11:04
Postat av: Berörd

Det var inte meningen att mena "stöta" i den bemärkelsen. Jag menade "träffar" på mig. Felet är nu korrigerat, hoppas du inte blev stött =)

2008-03-04 @ 00:07:07
Postat av: kaka

jaha, första gången man skriver i bloggen, ever. förhoppningsvis inte den sista dock, jag är ju ingen talare, eller jag menar bloggare, men vad tusan- man kanske kan bli... jag blev ju skattmästare, o vem tusan hade trott det. allra minst jag iaf =) ha en för jäkla kul sommar! /Karin

2009-06-09 @ 23:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0