B-uppsatsskvaller..

Som alla andra som går andra året så är jag mitt uppe i B-uppsatstider (ja, uppsatstider iallafall) och jag måste säga att nu då det endast saknas några dagar innan det i princip ska vara klart så kan jag säga att vi har börjat spåra Å DET GRÖVSTA i vår grupp. Nu behandlas inte emic/etic perspectives, kulturrelativism och annat tjafs längre, nu är det mer på nivån "vem är egentligen X kär i?", "VA? Fick Y det i födelsedagspresent? samt en massa interna (rätt tråkiga) skämt från vår nyligen avslutade budapestresa. Till syvende og sist är det enda bestående samtalsämnet som alltid kommer intressera uppsatstorterade folk: SKVALLER.

Dagens rekommendation: Se Ringaren i Notre Dame som just nu spelas på Helsingborgs stadsteater. För undertecknad blev det lite spontanteaterbesök i lördags på ovan nämnda event och det var helt klart värt det studentpris av 125 kronor som krävdes. Jättefina kostymer, bra skådespelare (vissa bör nämnas, andra kan glömmas) och trevlig underhållning för alla åldrar.
Kan med fördel kombineras med en pubrunda runt staden efteråt som avslutas med tribal dance på Tivoli. Envisa rykten hävdar att det gick vilt till på stora dansgolvet i lördags.
 

Eder vice ordförande Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0