Imorgon smäller det!

Idag på lunchen var jag på införAGORA-seminarium med Christian Vintergaard, Öresund Entrepreneurship Academy och Erik Stenberg från Öresundsuniversitet. Och nu vet jag. Det är varken till Stockholm eller London jag ska röra mig mot efter min examen här. Det är ju till Köpenhamn. Fler jobb, bättre jobb, högre lön. De nämnde det lite hårdare arbetsklimatet, att det är lite "rakare". Men vaddå? Har man jobbat med service i alla sina dar är man väl rätt van att ta skit man inte förtjänar? Rätta mig om jag har fel. Det får bli en intensiv kurs i danska först. Förstod ungefär hälften av det Christian sa. Alla skåningar satt och nickade införstående. För mig är danska inte ett språk ens. Än iallafall. Erik sa att man kom in i danskan efter några veckor. Och det låter ju väldigt mycket som då jag flyttade hit förförra hösten. Förstod faktsikt inte. Men man kom in i det efter ett tag. Så jag är hoppfull.

Kom och träffa oss på AGORA imorgon. Vi står alldeles vid entrén. Du har chansen att vinna priser och dessutom kommer vi stå och "liveblogga" under dagen eftersom vi tar vår blogg på ytterst stort allvar och det är vad seriösa bloggare gör. "Livebloggar" alltså. Imorgon smäller det!!!  

Till sist ställer jag mig frågan: Vad hände? Här trodde man att man flyttat ner till kontinenten men inte mycket skiljer sig från Härliga Härjedalen. Helsingborg vs. Sveg. Vem vinner?

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0