Punschbingo på tyskt manér


Strax innan 18.00 cyklade jag ner till Villan för att träffa övriga members i pubstyrelsen. Ja ni hörde rätt, jag spenderade en fredagskväll på Villan, vilket för mig inte hör till de veckliga rutinerna. Dagen till ära var det PunschBingo som stod på schemat. PunschBingo...hmm.....VAD är det tänker ni säkert?!?! Tänk inte så.....Innan denna afton visste jag heller inte vad detta studentikosa påhitt innebar.

Så här gick det i korta drag till; 25 deltagare, en kontrollant (Karsten) som vevar på korgen som bollarna ligger i och medan en nummerutropare (Kristian) läser upp de dragna numren. Alla deltagare har en bingobricka framför sig (ett A4 ark) med fem nummer som man själv får välja innan spelet drar igång. Framför sig på bordet har dessutom varje deltagare fem shotar med punsch. Om man har nummret som i detta fallet Kristian läser upp så ska man dricka en shot och vända på glaset och sätta det på det dragna nummret. När alla ens nummer blivit dragna har man således fått BINGO (RIMÈR)!!!!!! Jag höll att göra bort mig bra ordentligt då jag uppmanade en av mina bordsgrannar att man ska skrika bingo varje gång ens nummer drages. De skrattade åt mig........
När man då fått BINGO ska man gå fram inför sällskapet och välja en sång i det för kvällen sammansatta sånghäftet och sjunga en vald snapsvisa solo eller tillsammans med alla deltagare.

Minns ni BingoLotto? Precis som där fick man öppna LUCKAN om man fick BINGO!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De sex första vinnarna fick öppna lådor. När jag fick BINGO fanns det en låda kvar. Saken var den att även Simon fick BINGO så vi delade broderligt på en BingoLott som gömde sig bakom luckan. Punschbingon var en mycket lyckad tillställning som jag kan tänka mig att deltaga på igen!


Bör tilläggas
att min bordsdam vann en flaska punsch och att det inte dröjde länge förrän den tömdes...

/D. Arvidsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0