Nedräkning

Då var det åter dags för mig att göra några inlägg...

Nu är det bara mindre än en månad kvar till den efterlängtade examen. Hur trevligt det än är att gå på den här skolan så känns som att man är klar med den. Efter fyra år är det nu dags för en annan episod i livet. Om jag jämför med vänner som pluggat på andra universitet så inser jag att vi har det riktigt bra här på campus. Lagom tempo på studier och trevliga lärare. Vi är inte för många studenter och inte för få. Vi är Sverige personifierat, LAGOM.

Jag kom i förrgår hem från ett land som inte är lagom, USA. Har besökt New York i några dagar, en helt fantastisk stad men som sagt var inte lagom. Allt är mycket extremt, coca-colan på Mc Donalds är större, människorna pratar högre och de hänger inte EN amerikansk flagga utanför en byggnad utan 10!!! Men det är nog detta jag gillar med USA.

Eftersom det är jag som ska stå för den internationella präglen i denna kår så drar jag åter till USA om 2 veckor och efter det en vecka till Estland. Det gäller att ligga på topp!

Och för att göra det än mer internationellt tänkte jag besöka Danmark några gånger ikväll, hoppas även ni andra där ute vill göra mig sällskap på terminens sista förfest i fören och även den sista för mig och mina kära kursare i 4:an.

Ha det bra så länge!
Emma Internationell

PS. Återkommer med ett inlägg om det blev en lyckad kväll eller ej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0