Sommar, sommar sommar... alldeles snart

Sista tentan är imorgon. Etiska begrepp handlar den om. Hur ska man handla egentligen; pliktetiskt eller konsekvensetiskt? Och vad betyder ordet "diskurs"? Har läst på Campus i två år och har fortfarande inte riktigt greppat. Det blir ju gensat mycket svårare att förklara begreppet "diskursetiskt" när man inte förstår första halvan av ordet. NE har inte varit till någon hjälp heller direkt....

Motivationen är inte på topp den heller. Skulle ju pluggat hela dagen och det gjorde jag, iaf mellan ett och två. Resterande tid har gått till att klura ut vad mitt näst sista sommarlov har att erbjuda. Varma dagar på stranden så klart, jordgubbar, midsommar och massor av grillat!

Så det jag längtar efter mest nu som gör att plugget går åt pipsvängen är:
Sol, bad, glass och en massa fritid! Så jätteskönt mitt sommarlov ska bli!

/Helen
näringslivsansvarig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0