Valborg skulle firas i Uppsala

Kära Studiesocialt försöker övertyga om Valborgsfirandet i Lund genom att damma av lite Wikipediafakta om att denna märkliga högtid även firas i Vitryssland och Moldavien. Föga intressant kan tyckas. Iallafall jag skulle gärna veta vad NI, mina kära SME-kollegor hade för sig. Hur var vädret? Smakade ölen bra? Vilken champagnegalopp var bäst? Vem fick gå hem och lägga sig kl. 8? Det är såna frågor som dyker upp i mitt huvud.

Jag och mitt sällskap började dagen med champagnefrukost kl. 9.30 prick. På stadig (rätt skakig från Kvalborg) hand avnjöt vi högkvalitativ champagne (asti) och medhavd förtäring (ostmackor) i den strålande Uppsalasolen. Efter drycken var uppdrucken begav vi oss till Ekonomikumparken där vi satt vid Dynamicus tält (personalvetarnas styrelse). Det var så mycket folk och solen var så varm, livet var en fest och alla var bjudna!



Framåt kl. 2 började vi röra oss mot Snärkes nation för att köa till Champagnegaloppen. I motsats till Lund behövde man inte ställa sig i kön kl. 5 på morgonen 2 veckor innan själva galoppen ens har varit utan det räckte samma dag en halvtimme före. Vi och 3 000 till kom in och den hedonistiska konsumtionen kunde börja! Undertecknad började med att bli nedsprutad i ögat och jag tog snabbt tillbaka mitt hån mot de som föreslagit att cyklop på galopp är en bra idé. Helt marinerad i cava lämnade vi Snärkes för att göra oss iordning för kvällens grillning och fest.

Kvällen tillbringades på en förfest i Skogstibble för att sedan avslutas på ÖG's nation.

Tack Uppsala för att Du visade upp Din allra vackraste sida på årets bästa dag!

Johanna Kojan
Info/marknadsföring

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0