Stjärnögon, ett annat ord för empowerment.

I lördags var det GetUp!
På wallmans salonger ordnar Forza en härlig mingelfrukost en gång i månaden. Sen bjuds det på underhållning, föreläsning, hemlig gäst och utlottning av priser.

Känner du igen konceptet? Helt rätt, det är modellerat på Mih's Frukostklubb men är inte lika ofta, inte lika tidigt men, tro det eller ej, nästan mer inspirerande. Dessutom är det helt gratis för oss studenter.

I Lördags klev jag upp och gick dit utan att riktigt veta vad jag skulle förvänta mig. Gästföreläsare var Lou Rossling, utsedd till årets talare 2003 och en inspiratör i världsklass. Hon talade om vikten av empowerment, fast med lite andra ord. Hon beskrev det som vi alla känner igen, den blicken av liv som de flesta barn har men som kan kvävas av omgivningen alldeles för lätt. Denna blick beskrevs som stjärnögon och enligt Lou är det något alla kan få, och alla kan ta fram hos våra medmänniskor. Jag satt och rös av välbehag under föreläsningen. (när gjorde du det i u203 senast?)

Efter Lou var det som sagt en hemlig gäst, och han förblir hemlig för er som inte var där... Sen lottades det ut lite prylar, som en Ipod och annat smått.

Jag ser verkligen fram emot den 6 december när Malin Nilsson är huvudakt.
Läs mer på GetUp! 
Så häng med mig dit.

Varma hösthälsningar,
Charlie (nu med ännu större stjärnögon)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0