Att plugga eller inte plugga

Du ligger där som ett monster varje morgon. Skriker på mig efter uppmärksamhet. Vill ha, vill ha och vill ha. När jag sätter på teven så gnäller du. Lägger jag mig för att ta en tupplur så blir det ett himla ramaskri. Varje sekund av min tanketid måste du ta upp, annars blir du inte nöjd. Jag lägger ner pengar på dig men jag börjar ifrågasätta om du är värd det? Jag får bara ångest tillbaka.

Ni vet alla vad jag pratar om - Kurslitteraturen
.

Jag måste erkänna, jag är en urusel student. Jag är världsbäst på att hitta på ursäkter och det här med självdisciplin existerar inte i min värld. Jag är den där som sitter dagen innan tentan och råpluggar. Än så länge har det fungerat utmärkt - men någon gång kommer den taktiken gå åt skogen.

Känner ni igen er i det här? Man sätter sig framför teven och tittar på en onödig komediserie istället för att läsa det där extremt viktiga kapitlet. Går ut på villan på torsdagen trots att man likförbannat har en redovisning morgonen efter.

Min favoritursäkt är "man lever bara en gång". Eller "det finns omtentor, inga omfester".

Med den bekännelsen så har jag presenterat mig.

Anna - ny och fräsch i kåren!
IKS Utbildningsansvarig



Kommentarer
Postat av: Sociala tanten

Håller med... Tyvärr! =)

2008-10-28 @ 19:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0