Chipssmulor på magen?

Jag har en last, ett beroende, ett tvångsliknande beteende. Jag frågar mig hur människor klarar sig utan och vad de fyller sina liv med som kan likna den känsla som jag får, varje dag.


Tillsammans med mina vänner Josh, CJ och Sam flyr jag till en annan värld, där varje beslut påverkar, varje handling får konsekvens och det hör inte till ovanligheterna att känslan av oövervinnlighet tar över mig.


Jag talar om "The West Wing". En serie som följer arbetet och relationerna som tar plats i Vita Huset. Människorna som har detta vita hus som arbetsplats kan åstadkomma mer förändring på en dag än vad de flesta av oss kommer på en livstid.

Till skillnad från när jag har chipssmulor på magen när jag ligger o ser på tv-shops nya super magmuskel-maskin, vill jag resa mig upp o springa ett maraton eller läsa in mig på vad jag kan göra för att påverka klimatsituationen.


Tänk senast du gjorde något du inte vågade. Ställde dig utanför din "comfort zone" och tänkte " vad gör det här om 100 år". Glöm inte att det vi tror vi kan, menas vara runt 50%  av vår faktiska förmåga. Klura på den du när du har tentaångest eller när drömjobbet eller utbytesplatsen på universitetet i Dubai känns för långt borta. Det är mycket närmare än du tror.


Hälsningar

Joanna "u can do it" Internationell


Kommentarer
Postat av: Johanna Kojan

"Vad gör det om 50 år" var bra ord att höra för mig just nu, kl. 23.17 dagen innan en halvfärdig 2500-ords uppsats ska in.



Keep up the good work!



Hälsningar från Brisbane, Aus.

2008-10-09 @ 15:21:02
Postat av: Johanna Kojan

100 år var det ju tom! Ännu bättre!

2008-10-09 @ 15:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0