Hösten är här..

Jahopp, då var det alltså min tur att försöka knåpa ihop något läsvärt såhär en regnig söndag i början av oktober.. Känner mig faktsikt lite dålig på det här med att blogga.. (om man jämnför Sabinas 4 inlägg) ..

MEN, jag har en sjukt bra anledning till detta. Min kära lilla dator hemma i lägenheten bestämmde sig härom dagen för att helt enkelt krascha. Mindre kul. Men, men, det är bara materiella ting. Och dessutom kanske det finns ett datasnille där ute någonstanns, som vill hjälpa mig..?!
Sånt är livet och nu sitter jag alltså här på kårrummet en söndag.. tur att vi har en fungerande dator här iaf  :)

Om vi går tillbaks ett par dagar, var det ju premiär för Förfest i Fören i torsdags.
Det blev en väldigt trevlig tillställning med båtåkande, vindrickande, tjötande, sjungande, dansande och mycket annat! Ett riktigt kul sätt, enligt mig, att förfesta på! Vi behöver ju inte hänga ut folk här, men det såg ut som om de flesta hade riktigt trevligt ute på böljorna de blå mellan Helsningborg och Helsingör :) Detta lilla event återkommer nästa gång (som ni nu alla vet) första torsdagen i november!

Resten av dagarna från i torsdags har mestadels handlat om plugg. Kul värre. MOL-tentan börjar närma sig med stormsteg och det är så mycket man skall hinna lära sig att man inte vet vart man skall börja. Och det är detta som i studentspråk kallas tenta-ångest. Puhh, men det är bara att bita ihop.. vi får kämpa tillsammans :)

Hösten har nu också kommit till Helsingborg, på riktigt. Idag är det ruggigt, kallt och blåsigt.
En sån dag man bara vill ligga hemma i soffan, ha på sig myskläder, tända massa ljus, ligga under filten och inte gå ut. Brr.
Men det går ju inte alltid att få sin vilja egenom, dags att återgå till böckerna.

Ta det lugnt där ute i blåsten!

Hälsningar Mia
Vice Ordförande

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Känns skönt att vi inte hänger ut folk på den här bloggen... =) Hoppas du inte sitter på skolan fortfarande? Tentan fixar du!

2008-10-05 @ 18:30:00
Postat av: Ulrika

Jag går in varje dag och kollar om den käre vi(s)e har skrivit något! Ni kan iaf inte skylla på gammelmormor om hon inte skriver frekvent sedan... =) Om hon ens kommer ihåg hur man gör. Mohahaha!

2008-10-07 @ 17:30:20
Postat av: Sabina..

Det är lugnt Ulrika, jag kan ha en kurs för dig igen! Jag är också inne varje dag. Nu har det faktiskt gått över till vår kära internationella ansvariga.. så vi får vänta på henne helt enkelt:)

2008-10-07 @ 19:17:50
Postat av: Ulrika

Typiskt! =)

2008-10-08 @ 15:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0