I ♥ STOCKHOLM

Stockholm - Sveriges huvudstad och min underbara uppväxtoas!

För så känns det i alla fall efter 55 minuter i ett litet SAS plan, där flygvärdinnorna nästan måste springa fram för att hinna servera en renklämma och ett glas juice, då jag landar på Arlanda flygplats. HEMMA! Välkomstorden slår emot mig och bilden av kungen som vinkar glatt, tillsammans med E-Type och en och annan sportfantast. De är alla sååå glada att jag är hemma igen. Lite mörkare och lite kallare än Skåneland, men jag kan inte beskriva känslan av hem som möter mig. Lite mer folk, lite mer stress och lite fler armbågar, men det är hemma!

En hel helg - utan en tanke på plugg, AGORA-planering eller träning. Jag har bara njutit av mammas goda mat (har ätit upp mig för en låååång kall vinter nu!), fest på Stureplan och shopping shopping shopping! Strategisk som jag är åkte jag upp med tom resväska och ner med en fylld sådan. Varför är gräset alltid grönare på andra sidan? Varför ser jackan och skorna så mycket bättre ut i Stockholms provrum, fast det är samma gamla HM-kedja jag besöker? Och visst har det regnar och visst har det blivit lite väl sena nätter och visst, trots finanskris och allt va det heter, har det spenderats en aning för mycket - men jag måste ju visa Sthlm varför staden saknar mig! Och beroendet är ömsesidigt, som ett litet barn säger jag till mamma att jag vägrar flyga tillbaka ner på söndagskvällen. Jag vill bara fortsätta vräka i mig ur deras proppfyllda kylskåp, bli ompysslad och glömma allt vad plugg heter.

Men som den vuxna, mogna tjej jag är (läs mormor ni i kåren....haha) beger jag min ändå ner mot Sundet Pärla igen. Och det konstiga är, att fast jag möts av en ödslig mörk asfaltsplätt, mitt ute i ingenstans (läs Ängelholm), och en flygplansbyggnad mindre än mitt HM i Täby, så finns den där känslan där igen, HEMMA!

Jag ler för mig själv där jag sitter på flygbussen in mot Helsingborg, för på något sätt har denna stad lyckats fånga, fånga en plats i mitt ♥!

Kärlek från Stockholm, till er alla i underbara Helsingborg!

//Janna

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det finns visst en poet eller författare i dig! =) Blev påmind om varför Sthlm drar... Men så sant att det finns många HEMMA! Kram kram

2008-10-13 @ 20:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0