Min hobby...

När jag var liten hade jag, som säkert de flesta andra, flera hobbys. Jag gillade att byta bokmärken, leka med My Little Ponnies, göra kullerbyttor och vi ska inte tala om alla Astrid Lindgrens figurer jag låtsades att jag var; snälla Bullerbybarnen, starka Pippi Långstrump, sorgliga Lejonhjärta bröderna men framförallt modiga Ronja Rövardotter! Livet var så lätt - ge mig två stora stenar och jag ägnade resten av dagen med att hoppa emellan dem utan att ramla ner i Helvetesgapet! Jag gjorde det för den enkla anledningen att det var roligt!

Idag, decennier senare känns det som, tänker jag över mina hobbys. Eller har jag egentligen några hobbys? Är kanske allt som jag sysselsätter mig med idag enbart något jag gör för att uppnå något annat? Jag pluggar, för att lära mig saker, för att få ett bra jobb, för att tjäna pengar. Jag tränar, för att må bra, för att kunna äta mer, för att komma i den perfekta klänningen. Jag fikar, för att hålla kontakten med vänner, för att skvallra, för att inte "missa" något spännande som hänt. Jag festar, för att träffa nya människor, för att nätverka, för att kanske någon kväll/natt(!) träffa en kille som jag börjar gilla, för att gifta mig med, för att få barn, för att dessa barn ska få två stora stenar av mig, för att jag ska se på när de hoppar mellan dem och förhoppningsvis inte ramlar ner i "Helvetesgapet". 

Fast, någonstans i denna bitterhet inser jag att allt det ovan nämda - gör ju faktiskt mig glad! Jag blir glad av att lära mig saker, jag blir glad av att träna, jag blir glad av att fika och jag blir glad av att festa! Och det bästa av allt - allt detta som gör mig så glad, verkar leda till ännu bättre saker!
 
Så vi ses imorn; i skolan, på fiket, på Friskis eller inne i dimman på Villan! 

Med en massa leende, från mig till Er!
/Janna
  

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0