Inspirera, motivera, engagera

Överst på listan för vad en ledare ska göra finns ofta dessa ord: inspirera, motivera, engagera. Det läser vi om på molen bland annat.  Idag tänkte jag hålla min blogg lite kort och bara slänga ut en länk. En länk till en person som jag följt i knappt ett år. Dessvärre är han inte vid liv längre, han gick bort för cirka två månader sen men det gör inte att det han hade att berätta inte är värt att återberätta. Lyssna på honom och låt honom Inspirera, motivera och engagera.
Vill du bläddra i hans bok har jag den ofta i väskan, så hugg mig eller kom ner på kårrummet så kan du få se den och dvdn. Avsett nu minst en timme av din tid, gärna två. Titta och lyssna på Randy Pausch. Börja med the last lecture och fortsätt med time management.  

Vänlig hälsning,
Charlie
Ordf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0