Det är mycket nu.


Det är mycket nu. Finns det något som yttras oftare i min lilla sfär? Tror inte det. (Skulle väl vara: "Vi tillsätter en grupp", eller:" Jag vill inte vara negativ men...") Men jo visst, det är mycket nu. Det är mycket mest hela tiden. Jag märker det speciellt nu när jag tänkte blogga om FlyING-festivalen och behovet av funktionärer till denna. Vi fick kritik häromsenast för att vi skickar ut en faslig mängd mail, information overload så att säga. Men det görs en faslig massa inom SME och det hade ju varit synd och skam om inte ni fick reda på allt som händer. (Måste passa på att säga att om det är något du vill ordna till och se till att vårt budskap kommuniceras på rätt sätt - sök till informationsansvarig!)

Men hur som helst -  FlyING-festivalen! Jag sitter i en festivalgrupp med representanter från SME och de andra organisationerna och tillsammans ska vi ordna ihop ett par festivaler och den största av dessa är just FlyING-festivalen. Ni som varit med förut vet redan att FlyING är en del av Teknologernas nollning som innebär att de andra sektionerna i Lund kommer upp till ingenjörssektionen här i Helsingborg med varsin farkost som de sedan tävlar med genom att hoppa av en ramp nere i norra hamnen. Skillnaden i år är att vi ska koppla ihop detta fantastiska event med SME's och socionomernas nollning. Därför ligger nu FlyING på lördagen den 5 september, samma dag som SME har stora poängjakten. Båda dessa evenemang är liksom färdigutvecklade var för sig och därför slås det nu ihop för att göras större och bättre! Och nu letar vi alltså funktionärer som vill kränga käk och öl, återuppleva nollningen och allmänt ha en trevlig dag!

Hör av dig om du är intresserad!

/Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0