Ett par ord om listor.

Jag gör listor. Oftast gör jag listor på färgglada papper som jag viker ihop och lägger i filofaxen, men helst gör jag listor i mitt block och sen kryssar jag över allt jag lyckas slutföra. Listorna är oftast en väldigt blandad kompott och "köpa mjölk" och "gå till banken" trängs med "skriva under protokoll" och "maila IKS-Anna". Jag har alltid gjort listor, men nu efter jul har listorna liksom ändrat karaktär, om inte annat så har de blivit längre och flera. 

Att ta över ordförandeposten efter Charlie har inneburit mycket stridande känslor - samtidigt som det är riktigt roligt att få sitta som ordförande för en så fantastiskt peppad (och peppande!) styrelse, så är det tomt i vårt kårrum och vi alla saknar Charlie väldigt mycket.

Samtidigt har situationen givit att det blivit mycket tal om stress, om hur mycket tid och energi som det är värt att lägga på kårarbetet och allt annat man lägger tid på. Vi är inte en organisation som är ensamma om denna situation utan även en del andra kårer har råkat ut för ungefär samma sak och därför skickas vi  i Helsingborgs studentorganisationers styrelser på stresshanteringskurs nu på onsdag (detta är en av förmånerna som kommer av att vara engagerad i en studentvänlig stad som HBG). 

Förhoppningsvis kommer vi där få lite nya redskap till att handskas med den vardag som på ett sätt är så otroligt rolig att den tydligen också blir lite farlig.  Jag hoppas även att vi får höra att listor är ett utmärkt sätt att handskas med stress, det och att se på Lipstick Jungle (hur löjligt det än är) med bästa polaren på måndagkvällar.

Stress åsido, nu tänker jag se fram emot en härlig vecka med strategi och verksamhetsstyrning, med oändliga listor, med frukostmöte och kaffetrappa och med en spexhelg för att runda av det hela. Och jag vet att vi alla ser fram emot herr Nissers närvaro här på Campus snart igen!

Med hopp om listor, lustar och laster,

 - Cecilia




Kommentarer
Postat av: anna iks

busa! där satt jag i en halvtimme på kårrummet och hade ångest över vad jag skulle blogga om så har du en halv roman på lager!

2009-02-02 @ 21:44:40
Postat av: Cecilia

Allt för att irritera dig, söta du!

2009-02-02 @ 22:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0