Att ge det lilla? extra...

Här sitter jag och mitt sovkonto minskas mest hela tiden. Det är många tankar som studsar såhär i uppsats- och examenstider... Jobben finns där ute, bara inte i lika stor utsträckning som tidigare. För egen del känner jag ändå ett visst lugn. Jag borde kanske vara mer stressad, jag borde känna att jag måste få tag på drömjobbet snart, jag borde inte sitta och leta sköna säsongsjobb.

Men jag har kommit på en genial sak. I och med att det till viss del på grund av lågkonjunktur finns ett mindre antal "seriösa" jobb där ute är det okej för mig att bara leva livet ett tag till och göra det jag tycker är så kul! Stå i första ledet och ge det lilla extra till kunder/gäster/medarbetare. Då finns det ett helt nytt utgångsläge... Vi har alla hört under bland annat utbildningstiden att många av oss kommer att få ta några "hundår" (inte mitt uttryck från början) innan vi får tillgång till de tjänster som vi faktiskt har utbildat oss för. Ett exempel: två av mina kompisar i skolan ska dra ut och jobba för ett av de stora charterbolagen till vintern. De kommer få en otrolig personlig upplevelse samtidigt som de får arbetserfarenhet och kanske allra viktigast: en fot in i företaget! 

Vad vi än väljer tror jag på att hitta nya vägar, dramatisera lite och att bjuda på sig själv.  

http://www.youtube.com/watch?v=fiVcnJ5iLqs
 
Service tagen till en ny nivå...

För övrigt hittade jag den på: http://ekbergh.blogspot.com/ som skriver om bland annat resebranschen, det är grundaren av Travelstart som bloggar från Sydafrika.

En sak är säker, under mitt år som aktiv i SMEK har jag lärt mig så otroligt mycket om kårarbete, grupparbete, ledarskap och hur man skaffar sig 100 nya vänner rekordsnabbt. Där kan vi tala om ett brett nätverkande! Så sitt inte hemma och bara fundera på att skicka din ansökan till nästa års härliga gäng, bara gör det! =)

Hälsningar Ulrika
Studiesocialt ansvarig SMEK 08/09 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack Ulrika, då har man ännu en blogg att följa när man undviker plugget:)

2009-03-24 @ 14:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0