Att vara näringslivsansvarig

Då var året snart slut och med den min tid i kåren. En upplevelse utan dess like :) Hur är det då att sitta med i styrelsen?

Ibland har det varit så här...

http://www.youtube.com/watch?v=ht9WEpdi5JY&feature=related

...eller så här...

http://www.youtube.com/watch?v=-__-G7zQUrI

...men allt som oftast är det så här

http://www.youtube.com/watch?v=IgGZKPwpvoc&feature=related

Som näringslivsansvarig och styrelseledamot har jag lärt mig mer om hur en organisation fungerar än böckerna någonsin kan visa. Om man är som jag, tvungen att ifrågasätta allt, är detta absolut en chans att få fram sina tankar och idéer, ty allt kommer inte gratis! Som näringslivsansvarig får du en bred uppfattning om vilket utbud av företag som finns i Helsingborg. Du får möjligheten att träffa dem och bolla idéer med dem om hur ni ska ha ett fortsatt samarbete, och där visa hur driven du är som person. Dock har rollen som ledamot i styrelsen lockat mig mest, att få ta del av Advisory Board och lyssna på företagen när de prisar vår utbildning är verkligen ett lyft. Men det är ju helheten som är rolig. Att få jobba med kreativa och drivna personer som vill samma som du (oftast i alla fall) och att hitta lösningar på problem är det roligaste av allt.

SÖK nu till nästa års utlystaplatser! ♥

-Helen, näringslivsansvarig

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Mohahaha, fan va bra! Å passande... Hehe! Så kom igen å joina SMEK, garanterat kul å mycket lärorikt.

2009-03-24 @ 00:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0