Söndag

Tvätt klockan sju på en söndagmorgon - Alltid! Det verkar alltid som en bra idé när jag bokar och det är alltid en fruktansvärt dålig idé när det väl blir söndag. Ack, den dag man har tvättmaskin i lägenheten...
Men men, det finns värre saker här i livet och om man vill se det lite positivt så kom jag i alla fall upp och får något vettigt gjort denna söndag.

Jag måste ju berätta om den underbara middag det blev i fredags! Camilla och Cissi bjöd på laxcarpaccio med smörstekt sparris, parmesan och citron (mums!), Kristin, Helena och jag stod för fläskfilé med tapenade och fetaost med klyftpotatis medan Helen och Mickan svängde ihop vad som kan vara den godaste marängsvissen i världshistorien! Fantastisk kväll helt enkelt. Det är en jäkla lyx detta med våra fredagsklubbar, det är ju inte direkt studentmat det där!

Igår fick jag möjlighet att åka tillbaks till min gamla gymnasieskola, Katte,  och gå på syrrans case-tävling, det var också lite av en upplevelse faktiskt. Man blir ju lätt lite ödmjuk när man jämför vår case-examinationer med dessa, sex grupper gick upp framför en jury från Ekonomihögskolan och presenterade sina lösningar för att sen bli grillade av densamme. Och detta är sjuttonåringar, som drar på sig den kritstrecksrandiga kostymen och de fina skorna och blir inlåsta i ett klassrum i tre timmar en lördagsmorgon, utan mobiler och internet (bara det!) och sen redovisar framför en grupp som till slut var runt femtio stycken plus en jury på sex personer. Nä, det var häftigt helt enkelt.

Lördagen slutade med dubbelt 25-årsfirande för skattmästar-Anna och kassör-Sofie, väldigt trevligt indeed, massa trevligt folk och en del rödvin (som tyvärr också landade på stackars Saras fina klänning...).

Nä, nu ropar tvättstugan igen!

Med hopp om en söndag med pizza och bra film,
Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0