Valberedningsintervju

Idag ska jag träffa valberedningen och berätta om min tid i styrelsen för Service Management Ekonomerna. Detta ska hela nuvarande styrelsen göra nu i dagarna och inför detta fick vi ett par frågor som jag tänkte att jag också kan besvara här på bloggen (speciellt nu när Ulrika och Helen fått till ännu ett besöksrekord).

Frågorna (och svaren) lyder som så här:
- Hur ser du på posten? Som samordnande och framåtdrivande.

- Vad har du åstadkommit under året? Tror att jag lyckats få styrelsen att jobba mer tillsammans och vi har tillsammans börjat skissa på en bild av vad organisationen ska arbeta med i framtiden, SME's raison d'etre så att säga.

- Anser du att du har uppföljt dina mål? Too soon to tell. Mina mål är tre och vissa av dem är inte så SMART-a: 1.Att ingen i min styrelse ska må dåligt av stressen som följer med posten, efter ett år ska man känna att det gett mer än vad det tagit. 2. Att öka organisationens kapacitet. 3. Att öka intresset för vår organisation.

- Vad anser du är de viktigaste egenskaperna man bör besitta för att vara framgångsrik på din post? *Känsla för olika kontaktytor. *Ett visst mått av föreningsnörderi. *Ett utvecklingsperspektiv. *Förmåga att delegera (överlevnadsinstinkten och viktiga människor i ens liv tvingar dock fram denna förmåga).

 - Vad anser du är realistiskt att hinna under ett verksamhetsår på posten? Som ordförande är det mycket viktigare att möjliggöra styrelsens vilja och mål, möjligtvis ett större utvecklingsprojekt på ett år.

- Hur ser kårens arbete ut framöver? Vad har ni i år jobbat långsiktigt med att förbättra? Vi har i år arbetat mycket med att ge utskotten friare händer, vi vill att styrelsen ska kunna arbeta mer strategiskt och snarare utveckla nya projekt och undvika micromanagement från vår sida i utskotten. Det finns underbart drivna och engagerade utskottsmedlemmar som vi bör ha fullt förtroende för. Långsiktigt arbetar vi också med vår positionering gentemot omvärlden och kanske framförallt med samarbetet med andra studentorganisationer på Campus.

- Vilka satsningar har följt med från föregående år? Projekten: Agora, internationella dagen, examensdagen, utbildningsdagen. Nytt för i år är bland annat bokloppisen nu på torsdag.


En trevlig tisdag till er alla!
Cecilia, ordförande 09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0