Påverka.

Jag har legat lite lågt med kåren på sistonde. Främst för att inte gå in i väggen eftersom jag haft så mycket annat på gång. Det är det som är det fina med kåren, man får faktiskt ta en paus ibland! 

Jag insåg dock att jag måste ju ta mig i kragen och blogga... Främst eftersom jag har sagt till alla i styrelsen att de måste blogga minst en gång i veckan och då måste ju även jag göra det. Annars fungerar inte matematiken!

Men det jag ville säga idag är:

“If you think you are too small to have an impact, try going to bed with a mosquito in the room.”

Vad menar jag då med detta? Jo, att jag hör ofta människor klaga till höger och vänster. På tentor, lärare, cafeterian osv. Och ofta känns det hopplöst. Många tror att man inte kan påverka eller göra en förändring. Men det är när man ger upp innan man har försökt som det blir farligt. Man måste alltid försöka. Annars kommer man ingenstans här i världen.

Och om du är missnöjd med något så kom till oss på kontoret. Vi har ett enormt kontaknät och har tillgång till de rätta forumen för att kunna påverka "de som bestämmer". Tillsammans är vi starka!

“The difference between

what we do and what

we are capable of doing

would suffice to solve

most of the world’s

problems.”                           -Mahatma Gandhi



Kram från Info-Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0