Såhär i tentatider...

...är det lätt att en sak som bloggen glöms bort! I måndags hade IKS-tvåorna tenta, och i måndags hade jag och min klass "skräcktentan" MOL. Hade från dag 1 på skolan fått höra om hur galet hemsk den här kursen (och tentan) skulle vara, så man hade ju lite respekt när man steg in genom Folkets Hus dörrar i onsdags morse! Men nervositeten släppte lite när det ändå var någorlunda bekanta saker som kom upp i frågorna: byråkratiteori, makt, beslutsmodeller, branschekonomisk vs nätverksteori, egenskaps- vs beteendeteori och motivation, positioneringsstrategi och blueprinting/servicescripting. Nu väntar några nagelbitarveckor innan man får reda på resultatet... Annars är "den riktiga tentan" 19 november, detta var ju bara en testtenta =P

 

Idag ska jag ägna mig åt betydligt roligare saker! Ska läsa på om mitt favoritföretag som vi ska skriva ett arbete om, och -allra bäst- sen ska jag har möte med mitt utskott! Idag ska vi försöka konkretisera våra planer lite och faktiskt sätta igång med arbetet hoppas jag :) Tycker detta är så kul, hela mitt utskott verkar så himla energiska och goa och engagerade! Men vad vi bestämmer är hemligt tills det kommer upp affischer om det :)


 Emma


Nu lägger vi ner alla konstiga tentapluggmetoder för ett låångt tag (nästa tenta ska vi räkna så då lär vi ju inte hålla på såhär). Varför denna bilden då? Jo, för det finns en fin historia för att lära sig alla orden! Om man ska boka hotell så börjar man med att leta information på internet, och så hör man runt lite bland vänner för att få konsultation. Sen bestämmer man sig, gör en bokning och åker till hotellet där man möts av ett värdskap. Checkar in, går upp till rummet och ser alla nödutgångarna, känns säkert. Men när man kommer till rummet har ett undantag skett: En lampa har gått sönder. Efter natten går man och checkar ut och får en faktura som man sen åker hem och betalar. Lätt va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0