Utbildningsutskottet!

Hej,

Vilken underbar dag idag, solen skiner och Helsingborg njuter.
Jag skulle vilja berätta lite om utbildningsutskottet, vad vi gör och varför vi finns.
Det är såhär att på skolan finns det lärare och kurser, men efter varje kurs skickas utvärderingar ut för varje kurs. Det är vi som läser igenom dessa och sammanställer dem för att sedan ta med oss det till diverse programråd och få varje kurs att bli bättre.

Men det är inte allt, vi har detta året också bestämt oss för att kämpa för att få klarhet vad vi egentligen blir genom våran utbildning på Campus Helsingborg, civilekonomer eller ej?
Vi jobbar för att förbättra masters m.m och få alla att trivas med utbildningen.
Personligen har jag som mål att ge möjlighet åt de som valt utbildningen under företagsekonomi att få chansen att läsa det också.

Nu söker jag med mitt utskott fler medlemmar som vill vara med och slåss för en bättre kvalité på utbildningen och en större klarhet i ekonomin.
Vi träffas en gång i månaden och stämmer av hur det fungerar i klasserna, pratar lite allmänt om skolsituationen och tar en fika tillsammans.
Två stycken utbildningskvällar är en annan sak vi jobbar med, där ställs lärarna mot eleverna på Villan, då får alla ställa frågor och lärarna svara så bäst de kan.

Nu hoppas jag att just du är intresserad av detta, vi kommer ha väldigt roligt och det ser fantastiskt bra ut på ditt CV att jobba ideellt inom kåren.

mvh

Niklas Olsson
Utbildningsansvarig Servicemanagement



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0